Jak wypełnić pełnomocnictwo i upoważnić kogoś do BDO?

pełnomocnictwo bdo - w kadrze widać rękę z długopisem, a dalej, za laptopem, siedzi mężczyzna w koszuli

Dla wielu osób formalności oraz urzędowe wnioski i sprawy bywają problematyczne oraz nieprzyjemne. Różnego rodzaju pisma i druczki na co dzień dotyczą przede wszystkim przedsiębiorców, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Nie inaczej jest w przypadku prawidłowej gospodarki odpadami w firmie – trzeba pamiętać chociażby o wpisie do rejestru BDO i bieżącej ewidencji odpadów.

Na szczęście nie trzeba wszystkiego robić samemu! Obowiązki ewidencjonowania odpadów można przekazać wykwalifikowanym podmiotom. W takiej sytuacji konieczne będzie wypełnienie oraz złożenie stosownego pełnomocnictwa do BDO, aby uprawnić do naszej ewidencji odpadów osoby trzecie. Jak wypełnić i złożyć pełnomocnictwo BDO? Gdzie wpłacić opłatę za takie pełnomocnictwo i ile ono wynosi? Czytaj dalej!

Jak wypełnić pełnomocnictwo do BDO?

Aby wypełnić pełnomocnictwo do BDO, najpierw należy pobrać wzór stosownego dokumentu. Można znaleźć go pod tym linkiem. Na początku warto wiedzieć i pamiętać o tym, że pełnomocnictwo BDO jest składane w formie elektronicznej, a więc najlepiej wypełnić je również w takiej formie. Oczywiście można dedykowany wzór wydrukować, wypełnić ręcznie, a następnie (już wypełniony) zeskanować oraz przesłać. Co znajduje się w pełnomocnictwie BDO?

Większość dokumentów rozpoczyna się oznaczeniem właściwej miejscowości oraz daty, co nie sprawia większych kłopotów. Następnie przechodzimy do linijki oznaczonej jako „mocodawca”. Mocodawca to osoba, która jest zobligowana do prowadzenia ewidencji, a więc tutaj należy wpisać nazwę podmiotu udzielającego pełnomocnictwa. W przypadku firm będzie to po prostu pełna nazwa naszego przedsiębiorstwa. Następnie trzeba uzupełnić także:

  • adres siedziby naszego przedsiębiorstwa,
  • numer KRS,
  • numer NIP oraz REGON.

Kolejno rozpoczyna się formułka pełnomocnictwa, w której najpierw wpisujemy ponownie nazwę naszego przedsiębiorstwa, wraz z adresem jego siedziby, a następnie – imię i nazwisko pełnomocnika (a nie nazwę firmy, którą reprezentuje!) Kolejnym krokiem jest wskazanie nazwy podmiotu administracji publicznej, który będzie dokonywał czynności urzędowej. W przypadku wniosków o wpis do rejestru BDO, prowadzenia ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości będzie do właściwy dla nas Urząd Marszałkowski województwa.

Na końcu trzeba oznaczyć przedział czasowy, na który oznacza się pełnomocnictwo. Można również ustanowić je „do odwołania” – wtedy trzeba skreślić niepotrzebny zapis.

[CTA]

Jak złożyć pełnomocnictwo BDO?

Jak już zostało wcześniej wspomniane, pełnomocnictwo BDO musi zostać złożone w formie elektronicznej do odpowiedniego urzędu marszałkowskiego. Uwaga! Należy koniecznie pamiętać o tym, że aby pełnomocnictwo było ważne, musi zostać podpisane przez osobę uprawnioną do jej złożenia za pomocą podpisu zaufanego lub osobistego po weryfikacji certyfikatem kwalifikowanym.

Podpis zaufany można zdobyć na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest założenie profilu zaufanego, wykorzystując do tego tę stronę. Jednak dużo szybszym i wygodniejszym rozwiązaniem jest zdobycie podpisu zaufanego poprzez bankowość internetową, która potwierdzi Twoją tożsamość. Wystarczy wtedy zalogować się na profil swojego konta w banku.

Opłata za pełnomocnictwo BDO – gdzie wpłacić?

Warto również pamiętać o tym, że złożenie pełnomocnictwa BDO wiąże się z opłatą skarbową. Pełnomocnictwo udzielone w sprawie z zakresu administracji publicznej podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 2 Ustawy o opłacie skarbowej). Jednak gdzie wpłacić wspomnianą wyżej kwotę?

Opłatę za pełnomocnictwo BDO należy uiścić przelewem na konto bankowe Urzędu Marszałkowskiego, pod który podlega prowadzona przez Ciebie firma (jej główna siedziba, zarejestrowana w KRS).

Jeżeli chcesz powierzyć nam swoją ewidencję odpadów w rejestrze BDO, zapoznaj się z dostępnymi pakietami. Oprócz prowadzenia bieżącej ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, oferujemy także dokonywanie wpisów do rejestru BDO. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Ewidencja odpadów BDO u góry strony.

Nasze usługi są kompleksowe, ponieważ u nas mają Państwo i ewidencję odpadów, i zamówienie usług zagospodarowania i utylizacji odpadów w jednym miejscu!

Author: Natalia AndrejukAbsolwentka filologii polskiej i administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy magisterskiej z administracji zgłębiała temat gospodarki obiegu zamkniętego i jego wpływu na polskie regulacje prawnoadministracyjne, co pozwoliło jej zdobyć cenne perspektywy na temat zrównoważonego zarządzania odpadami. W WasteMaster pracuje od 2022 roku, gdzie stale pogłębia swoją wiedzę na temat rynku odpadowego. W wolnym czasie lubi biegać, czytać oraz uczestniczyć w koncertach i festiwalach muzycznych.

Autor: Natalia Andrejuk

Absolwentka filologii polskiej i administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy magisterskiej z administracji zgłębiała temat gospodarki obiegu zamkniętego i jego wpływu na polskie regulacje prawnoadministracyjne, co pozwoliło jej zdobyć cenne perspektywy na temat zrównoważonego zarządzania odpadami. W WasteMaster pracuje od 2022 roku, gdzie stale pogłębia swoją wiedzę na temat rynku odpadowego. W wolnym czasie lubi biegać, czytać oraz uczestniczyć w koncertach i festiwalach muzycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *