Niektórzy przedsiębiorcy mają problem z tym, jak często muszą dokonywać wpisu do karty ewidencji odpadu. Jest to problematyczne, ponieważ ustawodawca nie stworzył przepisów, które określałyby to w sposób konkretny. W art. 66 ust. 1 ustawy o odpadach znajduje się bowiem informacja, że „posiadacz odpadów jest obowiązany do prowadzenia na bieżąco ich ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z katalogiem odpadów (…)” Co oznacza podkreślone „na bieżąco”? Nie jest to jasno określone i dla każdego przedsiębiorstwa będzie oznaczało co innego, ponieważ inaczej wygląda generowanie odpadów w przedsiębiorstwie produkcyjnym, a inaczej – budowlanym.
Uwaga! Warto jednak pamiętać, że odpady muszą zostać wpisane do ewidencji odpadów w BDO jeszcze przed przekazaniem ich do transportu i wystawieniem karty przekazania odpadu (KPO).
[CTA]