Jak niszczyć dokumenty zgodnie z RODO?

RODO, czyli Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, informuje, iż niszczenie dokumentacji zawierające dane osobowe wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa. RODO jednak nie określa sposobu, w jaki sposób dokumenty mają zostać zniszczone. Jednak nie możemy ich zniszczyć standardową niszczarką, która pozostawia skrawki papieru, kiedy to można z nich odczytać wrażliwe dane. Każda metoda, która uniemożliwia odczytanie i dalsze przetwarzanie danych, jest poprawna. Niszczenie dokumentów może odbywać się samodzielnie, za pomocą specjalistycznej niszczarki, jednak nie ma gwarancji, czy wykonaliśmy utylizację poprawnie i zgodnie z RODO. Stąd zaleca się, aby procesu niszczenia poufnych dokumentów dokonała profesjonalna firma. Po przeprowadzeniu utylizacji otrzymuje się certyfikat potwierdzający prawidłowe niszczenie dokumentów. Poza tym takie firmy posiadają specjalistyczny sprzęt, czyli niszczarki działające z normą DIN 66399 i najwyższą, 3. klasą tajności.

[CTA]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *