Szyny kolejowe – sprzedaż i wszystko, co się z nią wiąże

Szyny kolejowe to jeden z cenniejszych surowców, które można sprzedać w skupie złomu. Wydawać by się mogło że pozyskanie szyn jest niezwykle trudne i wiąże się tylko z nielegalnym działaniami, które należy piętnować. W rzeczywistości jest wiele przypadków, kiedy możemy mniej lub bardziej świadomie stać się właścicielami szyn.

Skąd można mieć szyny kolejowe i cena złomu szyny

Najczęstszym przypadkiem że zostajemy właścicielami szyn kolejowych jest zakup nieruchomości, na której istnieją niedziałające już bocznice kolejowe i tory. Są to różnego rodzaju zakłady produkcyjne, składy, magazyny. Jednym słowem miejsca, które w czasach swojej świetności prężnie działały i były zaopatrywane przez pociągi poruszające się po torach. Dziś, po wielu latach, kiedy zmieniły profil swojego działania, cenny złom nadal tkwi w ziemi i czeka na wydobycie, a następnie sprzedanie w skupie złomu. Ile można zarobić sprzedając szyny kolejowe? Cena złomu za  szyny jest niezwykle atrakcyjna i waha się od 1000 do 1500 złotych za tonę, zależnie od gatunku szyn i stali, z której zostały wykonane. Biorąc pod uwagę że długość demontowanych torów może mieć kilkaset metrów, a szyny występują w parze, zarobek często może sięgać kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

[CTA]

Jak przygotować szyny kolejowe do sprzedaży?

Jednym z większych wyzwań na drodze do sprzedaży szyn kolejowych jest ich demontaż, przygotowanie do transportu i transport. Ze względu na dużą wagę i średnią długość jednego odcinka, wynoszącą od 6 do nawet 30 metrów, ich demontaż wymaga użycia ciężkiego sprzętu, a także palników. Po odłączeniu szyn od podkładów, należy je pociąć na odcinki długości umożliwiające bezpieczny transport samochodami ciężarowymi – kontenerowcami. Szyny w tej postaci mogą trafić do skupu złomu, gdzie cały ładunek zostaje zważony, sprawdzony, a właścicielowi zostają wypłacone za niego pieniądze. Czy opłaca się sprzedawać stare szyny kolejowe na złom? Naszym zdaniem jak najbardziej tak, szczególnie jeśli są one od dawna nieużywane i nie ma planów ich ponownego wykorzystania.

Author:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *